FAQ

Ofte har man mange spørsmål før man skal ut å reise, her finner du svar på noen av dem:

Skreddersøm
På alle våre turer gjør vi individuelle tilpasninger i programmet etter kundens ønsker. Det være seg leie av møterom, utflukter, spesielle arrangementer etc. Vi skreddersyr reise og opplevelse etter dine ønsker.

Pass
Det er ikke passkontroll mellom Schengen-landene; Norge og Frankrike, Tyskland, Spania, Portugal, Hellas, Italia, Østerrike, Belgia, Nederland, Luxembourg, Sverige, Danmark, Finland og Island. Passet er imidlertid det eneste internasjonalt godkjente identitetsbeviset for nordmenn. Overnattingssteder, banker, bilutleiefirmaer osv. vil kreve å få se passet ved behov. Derfor må du fortsatt ta det med når du reiser til Schengen-land.

Rutefly
Ved reise med rutefly vil dere få tilsendt billetter på e-posten på forhånd. I noen tilfeller eller ved nærmere avtale vil en person fra SponsorLink dele ut billettene på flyplassen. Er du medlem av flyselskapets bonusprogram, registreres kortet ved innsjekk og du får poeng.

Charterfly
Ved reise med charterfly møter dere opp på flyplassen og ved innsjekk får dere boardingpass. Ingen billetter blir utsendt på forhånd og det gis ingen bonuspoeng ved reise med charterfly.

Reiseforsikring
Alle har selv ansvar for å ha gyldig reiseforsikring på våre turer. Sjekk at forsikringen gjelder for landet du reiser til, og at den er gyldig hele reiseperioden. Vi anbefaler at du tegner egen reiseforsikring som dekker sykdom, hjemsendelse, tap av bagasje mm. før avreise.

Bagasje
Det er ulike regler for tillatt bagasje hos de ulike selskapene. Spør din saksbehandler før avreise for å få riktig informasjon. Skadet eller forsvunnet bagasje må straks meldes til flyselskapets kontor på flyplassen. Tap av bagasje er flyselskapets ansvar.

Forsinkelser
Forsinkelser kan dessverre inntreffe. Flyselskapene har egne regler for dekning av mat og eventuelt hotellopphold. Slike forhold er utenfor SponsorLinks sitt ansvar.

BETALING / PAYMENT:
IBAN: NO9718221895076
BIC/SWIFT: SHEDNO22XXX